exnet.gr
Τεχνολογίες
«Αυτή είναι η τελευταία γενιά κονσολών»
23/08/2016

Μερικές αινιγματικές δηλώσεις σε σχέση με την εξέλιξη της κονσόλας Xbox One και του project νέας γενιάς με την κωδική ονομασία Project Scorpio, αν επιβεβαιωθούν, θα αλλάξουν μια για πάντα την αγορά του gaming όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.

Το Project Scorpio είναι, στην πράξη, το νέο Xbox One ή αν προτιμάτε, η νέα μεγάλη προσθήκη στην οικογένεια Xbox της Microsoft. Αποκαλύφθηκε στην E3 στο Λος Άντζελες, τον περασμένο Ιούνιο, ως μία ενισχυμένη έκδοση του Xbox One η οποία θα είναι ικανή να τρέξει παιχνίδια 4k native και θα υποστηρίζει εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας (virtual reality).

Ουσιαστικά, το Project Scorpio αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για τα Xbox όσο αφορά τις ικανότητες του hardware, οι οποίες θα του επιτρέπουν να δώσει στους gamers τη δυνατότητα για 4k gaming και χρήση προηγμένης VR τεχνολογίας, όπως ακριβώς ένας υπολογιστής σήμερα.

Η πρώτη παρουσίαση του Project Scorpio

Η Microsoft προωθεί το Scorpio ως την «πιο ισχυρή κονσόλα που υπήρξε ποτέ» και ετοιμάζεται να το λανσάρει στην αγορά, κατά τη διάρκεια των γιορτών του 2017. Ωστόσο, το γεγονός ότι μόλις αυτόν τον μήνα κυκλοφόρησε το Xbox One S, προκάλεσε ορισμένες απορίες: προς τι η βιασύνη και γιατί τόσο μικρό διάστημα μεταξύ της κυκλοφορίας των δύο εκδόσεων;
Αρχικά, οι υποθέσεις των ειδικών κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι η Microsoft ανακοίνωσε το Project Scorpio, τη μοναδική κονσόλα Xbox η οποία θα υποστηρίζει VR, ως «απάντηση» στη Sony, η οποία ήδη έχει ανακοινώσει ότι το Playstation VR έρχεται φέτος, ενώ παράλληλα έχει αποκαλύψει ότι δουλεύει πάνω σε μία ανανέωση για το PS4.

«Αυτή είναι η τελευταία γενιά κονσολών»

Νέες δηλώσεις, όμως, από τον Aaron Greenberg, επικεφαλής του marketing της Microsoft για τα Xbox, ίσως δίνουν μία διαφορετική απάντηση. Ο Greenberg, μιλώντας στον Engadget για το Project Scorpio, έκανε λόγο για τέλος στη συνεχή διαδοχή γενεών στον τομέα των κονσολών, αναφέροντας ότι «αυτή είναι η τελευταία».
Ειδικότερα, ο Greebnerg αποκάλυψε το όραμα της Microsoft να δημιουργήσει μια κονσόλα η οποία θα βάλει τέλος στην παραδοσιακή εναλλαγή γενεών ανά μερικά χρόνια (για παράδειγμα, η τρέχουσα, όγδοη γενιά των PS4 και Xbox One αντικατέστησε το 2013 την έβδομη γενιά των PS3 και Xbox 360 η οποία ξεκίνησε το 2005-06).

«Πιστεύουμε ότι το μέλλον είναι χωρίς νέες γενιές από κονσόλες», είπε. «Πιστεύουμε ότι […] η δυνατότητα να επέμβεις στο hardware [είναι το μέλλον]», πρόσθεσε, περιγράφοντας, ουσιαστικά, το Scorpio ως… PC, του οποίου ο κάτοχος μπορεί να αλλάζει και να αναβαθμίζει τμηματικά το hardware, διατηρώντας το συνολικό σύστημα σύγχρονο, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται.

Ως εκ τούτου, το Project Scorpio δεν θα είναι μία νέα γενιά. Και ενδεχομένως θα είναι η τελευταία ουσιαστικά «νέα κονσόλα» της Microsoft.

«Βασικά λέμε πως ό,τι έχεις συνεχίζει προς τα εμπρός και δουλεύει», ανέφερε ο Greenberg και είπε πως η Microsoft αντιμετωπίζει το Scorpio ως ένα «μεγάλο στοίχημα», καθώς «αν αποδώσει, που πιστεύουμε ότι θα το κάνει, θα αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε το μέλλον των gaming κονσολών».

Xbox Play Anywhere και «οικογένεια Xbox»

Από τα λεγόμενα του Greenberg και προηγούμενες δηλώσεις άλλων στελεχών, σχηματίζεται η εντύπωση ότι βασικά, η Microsoft δίνει μεγάλη βάση στη συμβατότητα των τίτλων της (παιχνιδιών και εμπειριών VR) σε όλες τις κονσόλες της, επιχειρώντας να δημιουργήσει ένα ξεκάθαρο είδος «οικογένειας Xbox».
Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο Phil Spencer, επικεφαλής του τμήματος Xbox, έχει ήδη δηλώσει ότι όλα τα παιχνίδια στη βιβλιοθήκη τίτλων για τα Xbox θα παίζουν σε όλες τις εκδοχές της κονσόλας (από το Xbox One έως το Project Scorpio) με το Scorpio να διατηρεί την αποκλειστικότητα μόνο για τίτλους VR οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν υποστηρίζονται από παλαιότερες συσκευές.

Τώρα, ο Greenberg πρόσθεσε ότι η εταιρεία επικεντρώνεται εν πολλοίς στο Xbox Play Anywhere, ένα χαρακτηριστικό το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να αγοράσει ένα παιχνίδι μία φορά και να μπορεί να το παίξει τόσο σε Xbox όσο και σε PC, μέσω του οποίου η Microsoft στοχεύει ένα μεγαλύτερο κοινό, τους gamers οι οποίοι δεν περιορίζονται σε μία συσκευή.

«Θέλουμε να προσφέρουμε την ίδια εμπειρία, ο χρήστης να έχει τα ίδια παιχνίδια, τους ίδιους φίλους, τόσο στο σαλόνι με την κονσόλα όσο και στις διακοπές ή στο σχολείο με τον υπολογιστή. Να μπορεί να παραμένει συνδεδεμένος και να παίζει τα ίδια παιχνίδια, οπουδήποτε», σχολίασε.

Το πώς αυτό θα υλοποιηθεί ακριβώς δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, αλλά το βέβαιο είναι πως η Microsoft χρειάζεται κάτι επαναστατικό με το Project Scorpio, καθώς έχει χάσει προ πολλού τη μάχη των πωλήσεων, με 22 εκατομμύρια πωλήσεις έναντι πάνω από 40 εκατομμυρίων για το PS4. Ίδωμεν.

pathfinder.gr

Σχετικα αρθρα

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *