exnet.gr
Social Media
Τι να μην κανεις στα social media αν θες να βρεις δουλειά
09/05/2016

Μπορεί ένα post σου στο Facebook να σε κάνει να χάσεις τη δουλειά των ονείρων σου; Εν έτει 2016, φυσικά και μπορεί.
Όταν έρχεται η ώρα να ψάξεις για δουλειά, η χρήση των λογαριασμών σου στα social media απαιτεί έναν ιδιαίτερο χειρισμό, πολύ πιο προσεχτικό και στρατηγικό από αυτόν που χρησιμοποιείς καθημερινά. Γιατί αν εσύ μπορείς να κρίνεις, πλέον, κάποιον από το πώς συμπεριφέρεται online, οι εταιρείες μπορούν να το κάνουν 10 φορές καλύτερα και βάσει του αποτελέσματος να τον προσλάβουν ή να τον αγνοήσουν – στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτός ο κάποιος είσαι εσύ. Μην ανησυχείς, δεν χρειάζεται να γίνεις κάποιος άλλος. Ίσα ίσα, θα πρέπει να είσαι ο εαυτός σου, απλά να προσέχεις λίγο περισσότερο τι ποστάρεις, πού και πώς.

Να έχεις προσωπικά προφίλ στα social media

Αυτά τα χίπικα «εγώ δεν έχω Facebook/Twitter και τέτοια, δεν τα καταλαβαίνω» να τα ξεχάσεις. Σχεδόν σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς, πλέον, είναι σημαντικό να έχεις ενεργή παρουσία στα social media τόσο για να σε ανακαλύψουν γρηγορότερα όσο και για να κάνεις αποτελεσματικότερα τη δουλειά σου. Το LinkedIn, για τα περισσότερα σχεδόν επαγγέλματα, είναι must, ενώ το Facebook και το Twitter είναι από ιδανικά έως υποχρεωτικά. Αν είσαι designer, αρχιτέκτονας ή κάτι παρόμοιο, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις ένα online portfolio, ανεξαρτήτως social media.

Πρόσθεσε link της δουλειάς σου στους social media λογαριασμούς σου

Σύμφωνα με έρευνα του Jobvite, το 94% των εργοδοτών χρησιμοποιεί τα social media κατά τη διαδικασία των προσλήψεων για να ελέγξει το ιστορικό του υποψήφιου και το 93% εξ αυτών χρησιμοποιεί το LinkedIn. Με λίγα λόγια, η εικόνα των λογαριασμών σου στα social media είναι το δεύτερο, εξίσου σημαντικό, βιογραφικό σου.

Έχε συναίσθηση του τι δημοσιεύεις και ποιοι μπορούν να το δουν

Καλές και άγιες και απαραίτητες οι ρυθμίσεις ασφαλείας και προστασίας των δεδομένων σου στα social media, δεν πρέπει όμως να αποκλείεις τους πάντες από το προφίλ σου. Αντιθέτως, χρησιμοποίησε τα private settings προς όφελός σου, έτσι ώστε να μπορεί να δει κάποιος τις ικανότητές σου. Μοιράσου άρθρα που δίνουν τροφή για σκέψη, (αντικειμενικά) αστείες φωτογραφίες που έχουν σχέση με τη δουλειά σου και, σε γενικές γραμμές, φρόντισε να δείχνεις πως είσαι ένας σοβαρός αλλά και με χιούμορ άνθρωπος, με πολλά ενδιαφέροντα και γνώσεις.

Να παρακολουθείς τους social media λογαριασμούς των εταιρειών που σε ενδιαφέρουν

Εκτός του ότι εκεί θα δεις πρώτα τις όποιες αγγελίες για δουλειά, είναι το τέλειο μέρος για να κάνεις έρευνα πάνω στα ενδιαφέροντα της εταιρείας και στους κύριους στόχους της, ειδικά αν έχεις κλείσει ραντεβού για συνέντευξη μαζί τους. Θα καταλάβεις ακριβώς το χαρακτήρα της επιχείρησης, και μάλιστα πολύ πιο ουσιαστικά από το αν έμενες στο επίσημο site της.

Μη δημοσιεύεις περιεχόμενο που μπορεί να σε εκθέσει

Ειδικά όταν ψάχνεις για δουλειά, καλό είναι να κάνεις και έναν έλεγχο στο ιστορικό των λογαριασμών σου ώστε να «καθαρίσεις» τέτοιου είδους αναρτήσεις. Για παράδειγμα, πρόσεχε που σε έχουν tagάρει στο Facebook. Μπορεί η φωτογραφία σου από το χτεσινοβραδινό πάρτυ, όπου κυλιέσαι στο πάτωμα αγκαλιά με ένα μπουκάλι τζιν να έχει πολύ πλάκα, οι υποψήφιοι εργοδότες σου όμως δεν θα συμμεριστούν το χιούμορ σου. Στο Twitter καλύτερα να αποφύγεις άσεμνη γλώσσα και προβοκατόρικες απόψεις. Το όριο μεταξύ πνευματώδους εξυπνάδας και προσβολής είναι σχεδόν διάφανο. Επίσης σημαντικό: ορθογραφία και σύνταξη και, προς Θεού, όχι greeklish.

Μη δείχνεις «διχασμένη» προσωπικότητα

Όλοι έχουμε έναν διαφορετικό εαυτό στα social media, μια περσόνα, αν θες, που συνήθως δεν ανταποκρίνεται επακριβώς στον πραγματικό μας εαυτό. Όταν ωστόσο ψάχνεις για δουλειά, πρέπει ο «ψηφιακός» εαυτός σου να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στον πραγματικό σου εαυτό. Σε αντίθετη περίπτωση, ο εργοδότης θα καταλάβει πως αυτός που έχει μπροστά του δεν είναι το ίδιο άτομο με αυτόν που επέλεξε αρχικά και οι πιθανότητες να πάρεις τη δουλειά πέφτουν κατευθείαν στα τάρταρα.

Μη χρησιμοποιείς ακατάλληλες φωτογραφίες προφίλ

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όσο άδικο κι αν είναι, ισχύει το «η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μετράει». Αν λοιπόν ο μελλοντικός εργοδότης σου δει μια φωτογραφία προφίλ που δεν τον εκφράζει (τον Snoopy να καπνίζει μαριχουάνα, ας πούμε), οι πιθανότητες είναι να μη σου δώσει περισσότερη σημασία.

Μην ξεχνάς την αλληλεπίδραση

Λέγονται «πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης» για κάποιο λόγο. Αν δεν κοινωνικοποιείσαι, χάνεις ολόκληρο το νόημα. Γι’ αυτό φρόντισε να αλληλεπιδράς με άλλους χρήστες και εταιρικούς λογαριασμούς. Εκτός του ότι έτσι θα γνωρίσεις κόσμο αλλά θα σε μάθει και κόσμος, είναι ένας άκρως χρήσιμος τρόπος για να δείξεις τα ενδιαφέροντά σου σε ένα ευρύτερο κοινό.
rise.gr

Σχετικα αρθρα

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *