exnet.gr
Social Media
10 πράγματα που έμαθα για τα Social media στον τουρισμό
21/04/2016

Ιδιαίτερα αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον του κοινού για πρακτικές και εφαρμογές που δεν απαιτούν μεγάλο budget, αλλά έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Ποια ήταν όμως κάποια από τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου;

1. Η καλύτερη στρατηγική για να έχουν απήχηση οι αναρτήσεις στο facebook είναι να βασίζονται σε περιεχόμενο τόσο καλό που να θέλουν οι χρήστες να το μοιραστούν με τους φίλους τους. «Καλό» είναι συνήθως το περιεχόμενο που προκαλεί συναισθήματα όπως η χαρά, η συγκίνηση, η νοσταλγία, η αναγνώριση, η έμπνευση και η περιέργεια.

2. Το νούμερο ένα θέμα για το οποίο θέλουν να μιλούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι άλλο από το «εγώ». Βασικός στόχος των περισσότερων ανθρώπων στα social media είναι το «να δείξω στον κόσμο ποιος είμαι στ’ αλήθεια». Ένα έξυπνο brand θα βρει τρόπους να αξιοποιήσει τη συνθήκη αυτή.

3. Το YouTube αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. Ο αριθμός των ξενοδοχείων που ανεβάζουν βίντεό τους στο YouTube αυξήθηκε κατά 232% τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, το status των περισσότερων ξενοδοχείων στο YouTube θα μπορούσε να περιγραφεί ως «brand-jacked». Κι αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανότερο το όποιο βίντεο να το έχει ανεβάσει κάποιο ΟΤΑ ή πελάτης, παρά η ίδια η επιχείρηση.

4. Το πρόβλημα με τα περισσότερα brands στα social media είναι ότι δεν μπαίνουν στη διαδικασία να αφηγηθούν μία ιστορία αλλά βιάζονται να περάσουν στο στάδιο της πώλησης. Θα πρέπει όμως να αντιληφθούμε ότι μιλάμε για social και όχι για sales media και ότι ο ρόλος ενός brand δεν είναι να πουλήσει, αλλά να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν τις σωστές αγοραστικές επιλογές.

5. Το Instagram αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για να αφηγηθείς μια ιστορία –ειδικά για το κοινό των millennials, αρκεί το ύφος της επικοινωνίας να είναι ανεπιτήδευτο και απλό.

6. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι να ακολουθούν οδηγίες για το τι και προς πρέπει να κάνουν. Μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα call for action, που να καθοδηγεί το κοινό σε δράση.

7. Πολλές από τις σκηνές της καθημερινότητας ενός ξενοδοχείου προσφέρονται για ένα βίντεο ικανό να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να δημιουργήσει επιθυμία να το επισκεφτείς. Με εξοπλισμό ένα smartphone και ένα απλό τρίποδα μπορεί, για παράδειγμα, κανείς να βιντεοσκοπήσει πλάνα από το πρωινό και τους κοινόχρηστους χώρους, μικρές συνέντευξη με πελάτες ή το προσωπικό.

8. Τα σχόλια στο TripAdvisor αποτελούν υλικό που μπορεί να βοηθήσει ένα ξενοδοχείο να βελτιώσει το σύνολο της εμπειρίας του πελάτη: από την κράτηση, μέχρι το πρωινό και το check out. Κι αυτή είναι γνώση που πρέπει να διαχέεται σε όλο το προσωπικό, ώστε να προσπαθούν όλοι να κάνουν τον πελάτη να νιώθει ότι εξυπηρετείται με σεβασμό και εκτίμηση.

9. Όσον αφορά τα hashtags, συνίσταται η συνδυαστική χρήση πολύ εξειδικευμένων και πολύ γενικών hashtags. Αξίζει να φτιάξει κανείς μερικές λίστες από hashtags ανάλογα με το περιεχόμενο που αναρτά συνήθως και να τα έχει έτοιμα για χρήση σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε επιμέρους ανάρτησης.

10. Η εξοικείωση μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης με τα social media περιλαμβάνει πολλά στάδια. Αρχικά, μπορεί να αναθέσει το σχετικό project εξωτερικά σε κάποιον εξειδικευμένο συνεργάτη. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να έχει και η ίδια μια ξεκάθαρη στρατηγική και κριτήρια σχετικά με το τι επιδιώκει. Επίσης, εφόσον οι ανάγκες για επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αυξημένες, η επιχείρηση θα πρέπει να φροντίσει να αναπτύξει εσωτερικά προσωπικό ικανό να τη διαχειριστεί.
marketingweek.gr

Σχετικα αρθρα

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *