exnet.gr
Συνδρομητικά προγράμματα cloud: οι σύγχρονες απαιτήσεις και ενδοιασμοί των χρηστών
10/02/2015

clouds programmata

Τα τελευταία χρόνια, έχει εμφανιστεί μια νέα κατηγορία λογισμικού η οποία προσφέρει, έναντι συνδρομής, χρήση προγραμμάτων μέσω cloud και πρόσβαση σε κοινά αρχεία μεταξύ πολλαπλών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και tablet.

Η νέα κατηγορία έχει εκτιμηθεί από τους καταναλωτές, καθώς προσφέρει ιδιαίτερη ευκολία στην χρήση προγραμμάτων από ποικίλες συσκευές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιούν κοινά αρχεία και κυριότερα, επειδή η πρόσβαση μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε χώρο, αφού απαιτεί μόνο σύνδεση στο Διαδίκτυο. Προς ποια κατεύθυνση θα συνεχίσει όμως η κατηγορία των cloud συνδρομητικών προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες απαιτήσεις των χρηστών, ταυτόχρονα με τις όποιες ανησυχίες και ενδοιασμούς τους προς τη νέα πλατφόρμα λογισμικού, παραμένει αντικείμενο προς μελέτη.

Σε μια έκθεση με τίτλο «Embracing Data Sharing», το Ericsson ConsumerLab εξετάζει τα προγράμματα συνδρομής με κοινόχρηστα δεδομένα και πώς η δημιουργία των εν λόγω προγραμμάτων έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς και τα κίνητρα και τα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Στα προγράμματα κοινόχρηστων δεδομένων οι χρήστες smartphone αναζητούν πρωταρχικά υψηλές ποσότητες δεδομένων, ενώ περιζήτητες παραμένουν οι δυνατότητες απεριόριστης χρήσης υπηρεσίας φωνής και γραπτών μηνυμάτων. Ωστόσο, το 20% των υφιστάμενων χρηστών τέτοιων προγραμμάτων έχουν ήδη αρχίσει να κοιτάζουν πέρα από αυτές τις υπηρεσίες και να αναμένουν νέες δυνατότητες, όπως η διασύνδεση τους με τις σταθερές ευρυζωνικές τους συνδρομές και η δωρεάν πρόσβαση σε αποκλειστικό τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο.

Ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έκθεσης, είναι ότι οι μελλοντικοί χρήστες συνδρομών κοινόχρηστων δεδομένων, θα είναι πολύ διαφορετικοί από τους σημερινούς, στοιχείο που θα δημιουργήσει νέες απαιτήσεις για τους παρόχους.

Ο Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor στο Ericsson ConsumerLab, λέει: «Παρατηρήσαμε ότι περίπου το ένα τέταρτο των χρηστών smartphone που διαθέτουν αυτή τη στιγμή προγράμματα κοινόχρηστων δεδομένων, είναι ιδιαιτέρως ενεργοί και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Στο μέλλον αναμένουμε αυτό το ποσοστό να αυξηθεί κατά 42% και να ισοδυναμεί με το 40% των συνδρομητών με προγράμματα κοινόχρηστων δεδομένων στις έξι αγορές που εξετάσαμε: Βραζιλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα».

Παράλληλα, το Ericsson Consumer Lab διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές έχουν αρκετές προσδοκίες από τα προγράμματα κοινόχρηστων δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα επιθυμούν:

-Σαφή κατανόηση του κόστους που περιλαμβάνεται.
-Μια απλή και εύχρηστη υπηρεσία που παραμένει αμετάβλητη ακόμη και σε περιπτώσεις ειδικών προσφορών.
-Διαφάνεια και διαχείριση του προγράμματος σε πραγματικό χρόνο.

-Ενίσχυση της αξίας του προγράμματος, επεκτείνοντας τη χρήση του σε άλλες συνδεδεμένες συσκευές, όπως τα νέα gadget που φοριούνται (wearables).
-Βελτιωμένη κάλυψη εφαρμογών (για όσους κάνουν εντατική χρήση).

clouds

Οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αποκρυπτογραφήσουν τα προγράμματα με κοινόχρηστα δεδομένα και χρειάζονται διαφάνεια σε πραγματικό χρόνο: το 46% δηλώνει δυσαρεστημένο όσον αφορά την κατανόηση των επιλογών και των χρεώσεων, ενώ δύο στους πέντε είναι δυσαρεστημένοι με την περιορισμένη δυνατότητα να παρακολουθούν και να τροποποιούν τη χρήση τους.

Στις αγορές που μελετήθηκαν, το νοικοκυριό του μέσου χρήστη smartphone διαθέτει τουλάχιστον έξι ψηφιακές συσκευές: τρεις που κάνουν χρήση του Διαδικτύου, δύο συνδρομές πρόσβασης στο Διαδίκτυο από κινητές συσκευές και μια επιπλέον επιλογή συνδεσιμότητας όπως σταθερή ευρυζωνική σύνδεση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολλαπλά συνδρομητικά προγράμματα και λογαριασμούς.

«Ο αυξανόμενος αριθμός των διαθέσιμων επιλογών, δημιουργεί ένα υψηλό επίπεδο πολυπλοκότητας στη διαχείριση των πολλαπλών συνδρομών», λέει ο Singh Sethi, προσθέτοντας: «οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η προσφορά κοινόχρηστων υπηρεσιών, θα βοηθήσει στην επίλυση αυτού του προβλήματος ψηφιακής συνδεσιμότητας».

Όσον αφορά την υιοθέτηση των προγραμμάτων κοινόχρηστων δεδομένων, παρατηρείται μεγάλη διαφοροποίηση μεταξύ των αγορών που μελετήθηκαν. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, το 26% των χρηστών smartphone που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι ήδη συνδρομητές τέτοιων προγραμμάτων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Ινδία και τη Βραζιλία είναι μόνο 5%.

«Οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να αποδεχτούν τα προγράμματα αυτά, αλλά η κατανόηση των αναγκών και των προσδοκιών τους είναι σημαντική για τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης τους».

Εν κατακλείδι, οι εταιρείες που αναπτύσσουν το λογισμικό της νέας αυτής πλατφόρμας, θα πρέπει να κατανοήσουν τις απαιτήσεις των χρηστών, αντιλαμβανόμενες παράλληλα τις δυσκολίες στον τρόπο λειτουργίας των προγραμμάτων λόγω του σχεδιασμού του περιβάλλοντος χρήσης, όπως και πιο διακριτές μεθόδους χρέωσης.

Πηγή

Σχετικα αρθρα

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *